Dziecko u dentysty cz. III - wszystko po to, by w końcu zaufał

Zaufanie - taki ważny element naszego życia. Ważny a zarazem tak odpowiedzialny. Ufają Ci ludzie więc chcesz robić wszystko, żeby ich nie zawieść.
Ufam ludziom. Może za bardzo. Często jednak w życiu jest taki moment, kiedy zaskoczenie odbiera Ci mowę, zaufałeś komuś a ten ktoś nie udźwignął tej odpowiedzialności. Czy zrobił to specjalnie, czy przypadkowo - może niechcący. Nie wiem... taka zabawa losu - ufasz komuś by potem nauczyć się, że ufać jest trudno.

Życie ukształtowało moje podejście do tematu "Zaufać komuś". Pewnie dlatego i ja boję się tej odpowiedzialności. Jednak zawód dentysty wymaga podjęcia tego wyzwania. Zaufanie to jedno z kluczowych elementów mojej pracy. Ludzie przychodzą, bo Ci ufają. Otwierają się przed Tobą. Często czuję presję, ale ona jeszcze bardziej mobilizuje mnie do większego wysiłku. Staram się, aby wszystkie relacje oparte były na zaufaniu, bo wiem jak trudno jest takim zaufaniem obdarzyć drugiego człowieka.

Wtorek, godziny wieczorne. W gabinecie pojawia się mały chłopiec. Bardzo delikatny, spokojny, ale jakiś blady. Patrzę na zegarek. Nie za późno na wizytę? Nawet jak dla 7 latka. Pewnie zmęczony -  myślę, ale widzę paraliżujący strach chłopca który, nie chce wejść do środka.
Biorę głęboki oddech i zapraszam.
Wizyta oparta na budowaniu zaufania - to jest mój cel na dziś. Zaczynam swoją strategię.
Chłopiec siada niepewnie patrząc na mnie błagalnymi oczami, siada bez słowa, dzielnie. Chce zasłonić usta swoją małą rączką, ale ręka się trzęsie ze strachu. Złe doświadczenia z poprzednich wizyt - mówi mama. Żal mi chłopca. Widać że strach paraliżuje jego ciało, mimo tego bardzo się stara.
Po pierwsze zdobyć zaufanie. Wypracować krok po kroku pozytywną relację między nami.
Trudna praca, ale się udało. Najważniejsze, że Chłopiec mi zaufał i tego zaufania postaram się nie zawieść.





                                                                                                                                                                                              foto.DENTIKA

0 komentarze:

Prześlij komentarz